Σερασίδης Χαράλαμπος MD

Το ξέρατε αυτό;

Text neck ή αλλιώς αυχενικό σύνδρομο οφειλόμενο σε…. smartphone

Δημοσιεύθηκε στις 12/02/2018

Η συνεχής χρήση του κινητού, του φορητού υπολογιστή ή/και του tablet προκαλεί επαναλαμβανόμενους τραυματισμούς στον αυχένα που με τη σειρά τους μπορούν να ευνοήσουν την εμφάνιση αυχενικού συνδρόμου, γνωστού και ως text neck.


Το ανθρώπινο κεφάλι ζυγίζει περίπου 10 με 13 κιλά όπου ο λαιμός και η σπονδυλική στήλη έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίζουν αυτό το βάρος. Όταν όμως υπάρχει μία κλίση προς τα εμπρός, π.χ. κοιτάζοντας ένα κινητό, η δύναμη που απαιτείται για να παραμείνει το κεφάλι σε αυτήν τη θέση αυξάνεται και υπερδιπλασιάζεται.


Ουδέτερη θεωρείται η στάση του κεφαλιού όπου τα αυτιά ευθυγραμμίζονται με τον αυχένα και τους ώμους. Για κάθε εκατοστό που το κεφάλι σκύβει προς τα εμπρός, κοιτάζοντας προς τα κάτω, το πραγματικό βάρος του κεφαλιού στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης αυξάνεται. Από μελέτες και ερωτηματολόγια, αλλά περισσότερο από τους ίδιους μας τους εαυτούς ξέρουμε, ότι κατά μέσο όρο ξοδεύονται  2-4 ώρες ημερησίως  στα κινητά τηλέφωνα με αποτέλεσμα τη δημιουργία αυχενικού συνδρόμου, κεφαλαλγίας, ακόμα και δισκοκήλης.


Χαρακτηριστικά συμπτώματα του Text Neck είναι :

  • Πονοκέφαλος
  • Πόνος στον αυχένα και στον ώμο
  • Κύφωση της σπονδυλικής στήλης (ειδικά στα παιδιά)


Τι μπορείς να κάνεις για να αποτρέψεις τα παραπάνω συμπτώματα;


Ο τρόπος με τον οποίο «χρησιμοποιούνται» τα μέρη του σώματός έχει άμεση σχέση με το πόσο καλά θα λειτουργήσουν. Παρακάτω είναι τέσσερα απλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποτρέψεις το Text Neck:


  • Ευθυγράμμισε το τηλέφωνό σου στο επίπεδο των ματιών ή κοίταξε προς τα κάτω με τα μάτια σου χωρίς να λυγίσεις το κεφάλι σου. Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της γωνίας της πρόσθιας στάσης του κεφαλιού, μειώνοντας έτσι την πίεση στον αυχένα σου.


  • Εκτέλεσε κυκλικές κινήσεις στον αυχένα και στους ώμους για να διώξεις την ένταση που προκαλεί η χρήση του κινητού.


  • Διατήρησε τη σωστή στάση σώματος. Πως; Προσποιήσου ότι κάποιος σε τραβάει από την κορυφή του κεφαλιού σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να κρατήσεις το κεφάλι σου ψηλά και τους ώμους πίσω. Εάν εργάζεσαι σε γραφείο μπορείς επίσης να τοποθετήσεις μία διπλωμένη πετσέτα πίσω από την πλάτης σου για να διατηρήσεις τη σωστή στάση σώματος.


  • Μείωσε τον αριθμό μηνυμάτων που στέλνεις. Κατά μέσο όρο, οι άνδρες και οι γυναίκες κάτω των 30 στέλνουν τουλάχιστον 3.000 κείμενα ανά μήνα. Προσπάθησε να ορίσεις περιόδους "χωρίς κινητό" κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ως πρόσθετο όφελος, οι άνθρωποι με τους οποίους είσαι μαζί, σίγουρα θα εκτιμήσουν την αμέριστη προσοχή σου.


Επισκεφθείτε το ιατρείο μας για μια ολοκληρωμένη Ορθοπαιδική αξιολογόγιση