Σερασίδης Χαράλαμπος MD

Το ξέρατε αυτό;

Πως να αποφύγεις τον πόνο στο χέρι από τη χρήση κινητού

Δημοσιεύθηκε στις 15/03/2018

Μια πρόσφατη μελέτη της εταιρίας Flurry, εταιρίας κινητών αναλυτών, για το τελευταίο τρίμηνο του 2017, διαπίστωσε ότι ο μέσος άνθρωπος περνάει τουλάχιστον πέντε ώρες την ημέρα στο κινητό του τηλέφωνο. Αυτό είναι υψηλότερο κατά 20% από την ίδια χρονική περίοδο το 2016 και θα είναι πιθανώς υψηλότερο και για 2018. Οι πολλές ώρες χρήσης καταπονούν το χέρι και αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα και του εκτινασσόμενου δάχτυλου.

 

Όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, χρησιμοποιώ το κινητό μου καθημερινά για πράγματα όπως:


  • Το πρωινό μου ξυπνητήρι
  • Ανταλλαγή μηνυμάτων με φίλους και οικογένεια
  • Έλεγχος email
  • Καθημερινή ενημέρωση
  • Δικτύωση σε κοινωνικά μέσα
  • Μουσική, ταινίες, φωτογραφίες


Εάν η λίστα σου είναι παρόμοια με τη δική μου, τότε σημαίνει ότι το κινητό σου βρίσκεται στα χέρια σου για αρκετές ώρες , από τη στιγμή δηλαδή που ξυπνάς και μέχρι να πας για ύπνο.

 

Είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί δυσφορία στο χέρι, είτε είναι στον αντίχειρα, στον καρπό, ακόμα και στον αγκώνα. Η υπερβολική χρήση του κινητού μπορεί να προκαλέσει πόνο στον καρπό επειδή οι τένοντες που συνδέονται με τον αντίχειρα μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή. Ο αγκώνας μπορεί, επίσης, να επηρεαστεί εάν είναι συνεχώς λυγισμένος κρατώντας το τηλέφωνο.


Μια πολύ συνηθισμένη πάθηση που συνδέεται με τη χρήση του κινητού είναι ο εκτινασσόμενος δάκτυλος. Επίσης, η υπερβολική χρήση κινητού μπορεί να αποτελέσει βοηθητικό παράγοντα εμφάνισης του συνδρόμου του καρπιαίου σωλήνα. Τέλος, η χρήση κινητού μεγάλου μεγέθους μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση του μικρού δαχτύλου στην προσπάθεια εξισορρόπησης της συσκευής στο χέρι.


Συμβουλές για μείωση του πόνου στο χέρι:


  • Άλλαξε χέρι
  • Περιόρισε την αποστολή γραπτών μηνυμάτων σε σύντομα. Για ένα μακρύ μήνυμα, χρησιμοποίησε φωνητικό μήνυμα ή ... μπορείς να πάρεις και  τηλέφωνο
  • Χρησιμοποίησε τη λειτουργία σάρωσης η οποία επιτρέπει να σύρεις τα γράμματα αντί να τα πληκτρολογήσεις.
  • Κάνε ένα διάλειμμα πριν αρχίσει να πονάει το χέρι σου.
  • Τέντωσε τα δάχτυλά σου, τον καρπό και τους βραχίονες.
  • Τοποθέτησε το τηλέφωνο σε ένα τραπέζι για να πληκτρολογήσεις και με τα δυο δάχτυλα.


Πότε πρέπει να αναζητήσεις ιατρική βοήθεια;


Εάν τα συμπτώματα εξακολουθούν να εμφανίζονται ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιείς το τηλέφωνο, τότε ήρθε η ώρα να κλείσεις ραντεβού.

Επισκεφθείτε το ιατρείο μας για μια ολοκληρωμένη Ορθοπαιδική αξιολογόγιση