Σερασίδης Χαράλαμπος MD

Το ξέρατε αυτό;

Ενυδάτωση: το κλειδί για υγιείς αρθρώσεις

Δημοσιεύθηκε στις 02/02/2018

Πίνεις αρκετό νερό;


Πιθανότατα όχι


Μελέτες έχουν δείξει ότι περίπου το 75% του πληθυσμού είναι αφυδατωμένοι και πίνουν λιγότερο από τη συνιστάμενη ποσότητα η οποία κατά μέσο όρο είναι οκτώ ποτήρια ημερησίως.


Εάν αισθάνεσαι κούραση ή υποφέρεις από πονοκεφάλους θα θεωρείς ότι αυτό που χρειάζεσαι είναι το φαγητό. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό τα συμπτώματα αυτά να οφείλονται στην αφυδάτωση.


Το νερό ωφελεί ολόκληρο το σώμα, ειδικά τον εγκέφαλο και το επίπεδο της ενέργειας. Προστατεύει και ενυδατώνει τα όργανα, μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα και βοηθάει να παραμείνουμε ενεργοί και διανοητικά υγιείς. Ακόμα, η ενυδάτωση βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία των νεφρών και του ήπατος και εξασφαλίζει τη σωστή ποσότητα των θρεπτικών ουσιών που χρειάζεται ο οργανισμός. Επιπλέον, η σωστή ενυδάτωση είναι ιδανική για την υγεία των μαλλιών, του δέρματος και του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι μια από τις πιο απλές θεραπείες για πολλές κοινές ασθένειες.


Αν δεν είμαστε προσεκτικοί η χρόνια αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, πονοκεφάλους, έλκη, υψηλή αρτηριακή πίεση και πόνο στις αρθρώσεις. Επίσης, ενώ η αφυδάτωση είναι μία από τις συνηθέστερες αιτίες αμέτρητων προβλημάτων υγείας, οι περισσότεροι δεν τη συνδέουν με τον πόνο και τη δυσκαμψία των αρθρώσεων. Αυτές με τη σειρά τους

είναι σαν τα σφουγγάρια: όσο καλύτερη η ενυδάτωση, τόσο καλύτερα κινούνται. Το νερό μας βοηθά να διατηρήσουμε την κατάλληλη ποσότητα αίματος έτσι ώστε τα θρεπτικά συστατικά να μπορούν να κινηθούν μέσα από το αίμα και τις αρθρώσεις. Εξισορροπεί επίσης το επίπεδο των ηλεκτρολυτών, όπως το Νάτριο και το Κάλιο, για να λειτουργούν σωστά οι μύες. Δεδομένου ότι το σώμα μας αποτελείται στο 70% από νερό, η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι το κλειδί για να βοηθήσουμε τους μύες και τις αρθρώσεις μας να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά.


Συμβουλές για καλή ενυδάτωση


Να έχεις πάντα μαζί σου ένα μπουκαλάκι νερό, έτσι ώστε να υπάρχει πρόσβαση στο νερό ανά πάσα στιγμή. Δε σου αρέσει το σκέτο νερό; Βάλε μία φέτα λεμονιού!


Έλεγξε το χρώμα των ούρων σου. Εάν είναι διαυγή τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Εάν όμως τα δεις πιο σκούρα τότε πρέπει να καταναλώσεις περισσότερο νερό.


Κατανάλωσε περισσότερα φρούτα. Τα φρούτα είναι μια καλή πηγή ηλεκτρολυτών και υγρών.

Επισκεφθείτε το ιατρείο μας για μια ολοκληρωμένη Ορθοπαιδική αξιολογόγιση